Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till stort telekombolag!

Antal platser:
Yrkesbenämning: Ekonomiassistent
Publicerad: 2019-01-10
Sista ansökningsdag: 2019-02-10

Är du relativt nyutexaminerad inom ekonomi och vill ta ditt första riktiga steg ut i arbetslivet som ekonom? Har du jobbat med leverantörsreskontra vid sidan av studierna eller något år efter examen? Är du sugen på en långsiktig tjänst och härliga kollegor på ett av Sveriges största telekombolag? Då kan denna tjänst vara någonting för dig, passa på och sök redan idag! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för vår kunds räkning nya stjärnor till deras finansavdelning. Telekombolaget sitter i moderna och toppnya lokaler i Solna, Mall of Scandinavia. Kulturen på företaget och i teamet präglas av god och öppen stämning där kollegorna i teamen stöttar och hjälper varandra. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till AcademicWork. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Tjänsten är ett långsiktigt uppdrag och kommer att löpa på förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att tillhöra företagets avdelning som tillhandahåller global support inom ekonomi, inköp och IT till främst internt anställda. Du kommer vara en del av ett team med höga ambitioner gällande service i världsklass, varav du kommer att vara en av dessa viktiga nyckelspelare. Som ekonomiassistent kommer du att hantera ett stort flöde av leverantörsfakturor från hela norden. Du kommer till exempel att: * Verifiera och kontera fakturor i SAP * Utreda och analysera ärenden * Avstämning och behjälplighet vid bokslut * Vara med och utveckla interna processer Tjänsten passar dig som vill få en bra grund att stå på då du kommer få se hur en stor ekonomiavdelning arbetar och vara delaktig i olika ekonomirelaterade arbetsuppgifter. VI SÖKER DIG SOM Har en universitetsutbildning inom ekonomi och även erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och kunskaper inom leverantörsreskontra. Vi är på jakt efter nya stjärnor och tjänsten passar dig som nyligen tagit din examen inom ekonomi och letar efter en långsiktig tjänst. Kanske har du arbetat extra vid sidan av dina studier med leverantörsreskontra eller så har du arbetat något år efter examen. Efterfrågade specifika kompetenser: * Tidigare erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra * Flytande kunskaper i svenska och engelska då kommunikation sker på båda språken * God systemkännedom Det är meriterande om du har: * Erfarenhet från SAP Vi söker dig som är kommunikativ och driven som person. Du är van vid att ta tag i taktpinnen och komma med input och förbättringsförslag på redan befintliga arbetssätt och rutiner. Vi söker även dig som är en fena på problemlösning och innehar god analytisk förmåga och som har lätt för att förstå sammanang och konsekvenser. Vi ser gärna att du tydligt beskriver ditt intresse samt varför du har de kompetenser vi efterlyser i din ansökan. ÖVRIG INFORMATION * Start: Februari 2019 * Omfattning: Heltid * Placering: Mall of Scandinavia, Solna * Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. * Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected] under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där! Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. * Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här

Kontaktperson

Malin Fransson

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 6 månader eller längre
  • Vanlig anställning, upphör:2019-02-10
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Enligt avtal
Postadess
  • Region Stockholm
  • 11428 Lindstedtsvägen 24