Gruppchef Trafikledare

Antal platser:
Yrkesbenämning: Platschef/Områdeschef, försäkringskassa
Publicerad: 2019-01-09
Sista ansökningsdag: 2019-01-31

Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Läs mer på www.nobina.se       CTL Mitt är en av Nobinas tre trafikledningar i Sverige. Med drygt 65 medarbetare ansvarar vi för trafikledning dygnet runt för trafikområde Kallhäll, Norrtälje, Södertälje, Södertörn, Sörmland, Norrköping, Uppland, Västernorrland och Örebro. Tillsammans förfogar vi över ca 1100 bussar. På CTL Mitt arbetar vi engagerat för att ge våra förare de bästa av förutsättningar att förenkla våra kunders vardagsresor.       Kraven från våra förare, kunder, trafikområden och trafikhuvudmän är höga vad gäller god tillgänglighet, hög kvalitet, service och effektiv planering. Målsättningen är att ge våra förare de bästa av förutsättningar att förenkla våra kunders vardagsresor.        Om tjänsten   Trafikledningen jobbar med att stötta trafikområden att hålla en hög leveransgrad i trafiken och en hög kundnöjdhet på ett resurseffektivt sätt. En stor del av arbetet inkluderar att trafikledningen ska tillgodose förarnas behov av dagligt stöd för att de ska kunna utföra sitt arbete på bästa sätt vilket i sin tur genererar nöjda kunder. För att lyckas med detta sätts det höga krav på ett gott samarbete mellan CTL och de olika trafikområden som man jobbar med. Gruppchefens roll är att coacha och stötta sitt team på ett sätt så att man kan ge en service i särklass till sina kollegor.      Som Gruppchef  ansvarar du för att leda och utveckla din grupp av trafikledare mot uppsatta mål och nyckeltal. Du är trafikledarens närmaste chef och har en nära dialog med dina medarbetare. Du arbetar med regelbunden coachning och feedback genom bl.a. gruppmöten, förbättringsgrupper och återkopplingssamtal. I rollen ingår även uppföljning av kundsynpunkter, nyckeltal och sjukskrivningar samt medföljande administration.      Personliga egenskaper och utbildning    Vi söker dig som trivs i och har erfarenhet av en ledarroll där du når mål genom att motivera ditt team och skapa engagemang för arbetet. Det är naturligt för dig att, tillsammans med dina medarbetare, hålla hög kvalitet och ständigt förbättra verksamheten. Du har en god kommunikativ förmåga och är bra på att skapa goda relationer. Du har även ett prestigelöst förhållningssätt som gör att du delar med dig av kunskap. Din ledarstil kännetecknas också av viljan och förmågan att lära dig nytt/tänka nytt och har fokus på utveckling och ständiga förbättringar.     Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från en kundorienterad 24/7 verksamhet    och att du trivs i en miljö som präglas av högt tempo. Meriterande om du ha arbetat värderingsstyrt. En eftergymnasial utbildning inom områden som transport, logistik, ekonomi, samhällsbyggnad är extra meriterande. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.      För att lyckas i din roll ser vi att du har:    • Mycket goda ledaregenskaper och förmåga att motivera och utveckla andra     • Stort verksamhetsintresse     • Förmåga att arbeta målorienterat   • Erfarenhet av rapportering, analys samt avvikelsehantering och kvalitetsuppföljning    • Strukturerat och självständigt arbetssätt; förmåga att planera, organisera och prioritera    • Goda datakunskaper       Vi erbjuder    En unik roll – du får möjlighet att följa och utveckla medarbetare i vardagen där mötet med kunden är det centrala. Hela vårt arbetssätt präglas av strävan mot vår vision ”Alla vill resa med oss” och vår affärsidé ”Vi förenklar kundens vardagsresor”. Vårt härliga och kompetenta gäng sitter i trevliga lokaler på Armégatan 38, i Solna, TheBlock introduktion till rollen, bolaget och branschen och sedan fortlöpande kompetensutveckling.     Om tjänsten   Tjänsten är på heltid. Då verksamheten pågår dygnet runt året runt kommer viss arbetstid att behöva förläggas på kvällar/nätter/helger. Individuell lönesättning.     Ansökan   Vi vill ha din ansökan senast den 1 februari men vänta inte med att söka då urval sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Kontaktperson

Ann-Charlotte Lindberg

08-41065824 [email protected]

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning, upphör:2019-01-31
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Individuell Lönesättning Individuell lönesättning
Postadess
  • Region Solna
  • 17171 Armégatan 38
Besök hemsida