Uppdragschef till arbetslivsinriktad daglig verksamhet i Solna och Järfälla

Antal platser:
Yrkesbenämning: Enhetschef inom social omsorg
Publicerad: 2019-01-10
Sista ansökningsdag: 2019-02-08

Som uppdragschef har du ett helhetsansvar för din verksamhet. Du ska i samarbete med ledningen ansvara för att utveckla, anpassa och leda såväl det operativa som det administrativa arbetet. I rollen som uppdragschef arbetar du nära VD och tar ett stort ansvar för den dagliga driften. Du kommer bland annat att arbeta med personalplanering, handledning, fakturering och verksamhetsplanering i nära samarbete med dina samordnare. Du kommer även att ha en hel del kontakter med kunder, anhöriga, biståndshandläggare och övriga externa samverkanspartners. För att lyckas i rollen som uppdragschef är det viktigt att du har ett flexibelt och kreativt tankesätt. Du har även en mycket god förmåga att skapa samt bibehålla relationer samt förmåga att kunna tänka strategiskt och agera operativt. Vi erbjuder en utmanande och spännande roll, där du har möjlighet att utveckla och driva just dina specialistområden. Inom företaget så finns det en öppenhet för nya idéer och vi arbetar kontinuerligt med utveckla våra arbetssätt och rutiner för att vara ett effektivt team. Tjänsten kräver ett helikopterperspektiv och en flexibilitet samt en förståelse för funktionsnedsättningsområdet. Då nuvarande uppdragschef för våra arbetslivsinriktade dagliga verksamheter i Solna och Järfälla ska gå vidare till nya utmaningar inom företaget så behöver vi förstärka vår organisation. Vi söker därför en grym uppdragschef som brinner för att leda, organisera och vidareutveckla arbetsgruppen. Vidare måste du vara en person som vågar fatta egna beslut, lära dig nya saker, ta hjälp när så behövs samt kunna prioritera mellan högt och lågt. Är du den vi söker? Du som söker har relevant akademisk examen eller annan motsvarande akademisk utbildning. Du har god kommunikativ förmåga både i tal och skrift samt tänker nytt. För att lyckas i rollen behöver du vara självgående och handlingskraftig. Du behöver även ha förmågan att hantera snabba omställningar, vara strukturerad och organiserad. Du är van vid att arbeta självständigt och våga fatta beslut, samtidigt som du är en lagspelare. Du kommer att fungera som en marknadsförare för Funkisgruppen och behöver därmed känna varmt för vår verksamhet och dess målgrupp. Vi ser fram emot din ansökan! Funkisgruppen AB är ett företag inom TransportIT Group AB. Vi erbjuder, förutom daglig verksamhet för personkrets 1, också sysselsättning enligt SoL, boendestöd, ledsagarservice enligt SoL och LSS, personlig assistans för barn och vuxna i hela landet, avlösarservice enligt SoL och LSS samt lägerverksamhet. Vi strävar efter att skapa en ny dimension i vardagen för personer med funktionsnedsättning genom att vi fokuserar på de mjuka mervärdena – vi löser livspusslet! Våra styrdokument är lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS), socialtjänstlagen (SoL) samt hälso- och sjukvårdslagen (HSL). www.funkisgruppen.se.

Kontaktperson

Emma Lindberg

Affärsområdeschef

0739738350 [email protected]

Jimmy Persson

Kvalitetskoordinator

+46728332276 [email protected]

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning, upphör:2019-02-08
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Postadess
  • Region SOLNA
  • 17154 KORTA GATAN 7
  • Obs: Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.