Administrativ assistent/Löneassistent

Antal platser:
Yrkesbenämning: Administrativ assistent
Publicerad: 2019-01-10
Sista ansökningsdag: 2019-01-31

I rollen kommer du att hantera schemaläggning utifrån arbetstidslag och beslut om personlig assistans, kontrollera tidrapporter och assistansräkningar, utreda och kontrollera uteblivna utbetalningar från FK/kommun. Du kommer även att ha ansvar för att: - ansöka om ersättning vid ordinarie personlig assistents sjukfrånvaro - hantera sjuklönefakturering samt faktureringsunderlag för annan extern fakturering - ta emot kvitton/omkostnadsredovisningar, godkänna utifrån gällande regelverk och betala ut i enlighet med rutin - beställa material och förbrukningsvaror till kontoret och till de olika arbetsgrupperna - ordna evenemang så som julbord och sommarfest - svara i telefon och hantera mail samt sociala medier i företagets namn Ansvara för posthantering och andra administrativa uppgifter som förekommer Eftersom allt arbete ska ske med utgångspunkt i våra värdeord, Empati, Livsglädje, Frihet och Ansvar, så behöver du ha en tydlig bild av vad dessa ord står för och du måste också känna dig bekväm med den definition som ELFA Assistans har valt för orden. Vidare är vi i behov av dig som kan hantera arabiska och svenska i tal och skrift och som känner dig bekväm med att uttrycka dig både muntligt och skriftligt på båda språken. I ditt arbete kommer du möta många människor och det är därför viktigt att du är bra på att skapa och vårda relationer, att du kan uttrycka dig tydligt och respektfullt samt att du är mån om att vara professionell i alla lägen. Du behöver trivas i ett förhållandevis lugnt tempo med återkommande arbetsuppgifter samtidigt som du behöver ha en extra växel att lägga i när det behövs. Du ska vara: Engagerad och positiv Effektiv och strukturerad Noggrann och reflekterande Prestigelös och ödmjuk Lösningsfokuserad och pålitlig ELFA Assistans i Sverige AB bedriver personlig assistans och vänder sig till personer med funktionsnedsättning som vill leva ett aktivt och utvecklande liv. All verksamhet bedrivs med utgångspunkt i LSS intentioner om individens rätt till delaktighet, självbestämmande, integritet och inflytande och vår vision är att företaget ska betraktas som ett kompetent och personligt assistansbolag.

Kontaktperson

Meriam Ibrahim

087002060 [email protected]

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 6 månader eller längre
  • Vanlig anställning, upphör:2019-01-31
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
Postadess
  • Region Solna
  • 17152 Storgatan 45, 1tr
  • Obs: Tjänsten är ett vikariat till och med 31/8-2019 med möjlighet till förlängning.