HR-administratör till fordonsindustrin

Antal platser:
Yrkesbenämning: HR-assistent
Publicerad: 2019-01-11
Sista ansökningsdag: 2019-01-18

Har du erfarenhet av HR-administration och vill fortsätta utvecklas i en administrativ roll? Är du noggrann, strukturerad och service-minded? Vill du vara en del av en internationell affärsmiljö där du får möjligheten att utvecklas såväl personligt som professionellt? Vi söker nu en HR-administratör till vår globala kund inom fordonsindustrin Om tjänsten Som HR-administratör hos vår globala kund kommer du att vara en del av ett team som supporterar en global koncern med diverse administrativa tjänster kopplade till personalfrågor. Främsta fokus i tjänsten kommer övergripande vara att säkerställa att rätt lön betalas ut till rätt person i rätt tid. Du kommer också att ansvara för att all administration kring uppsägningar eller förflyttningar inom organisationen kan skötas på ett effektivt sätt. Exempel på arbetsuppgifter: • Förbereda och sammanställa underlag för lön • Registrera underlag och uppdatera information i diverse system • Administrera anställningar/uppsägningar/förflyttningar • Ta fram rapporter/statistik med relevant information • Ansvara för diverse avstämningar och se till att allt stämmer • Kontakt med chefer och anställda • Övrigt administrativt arbete Avdelningen arbetar i nära samarbete med övriga avdelningar inom HR-support och tillsammans ansvarar ni för att leverera en förstklassig HR-support till organisationen. Om dig Vi tror att du har minst något års erfarenhet av HR-/löneadministration och en relevant utbildning kopplat till området. Du behöver kunna läsa avtal, regler och riktlinjer samt ha en förståelse för vikten av noggrannhet och detaljfokus i detta arbete samtidigt som du inte tappar fart. Som person tror vi att du är service-minded, kundfokuserad, noggrann och strukturerad. Du har en god samarbetsförmåga och förstår vikten effektiva team där alla tar sitt ansvar för att kunna leverera förstklassig support inom teamets expertområde till chefer och anställda runt om i organisationen. Du har god prioriteringsförmåga och behåller fokus även vid stressiga situationer. Vår kund söker en person som ser sig själv i en administrativ roll långsiktigt. Har du goda kunskaper i system så som SAP och MS Office är detta väldigt meriterande. Vi ser gärna att du lätt sätter dig in i nya system överlag. Om anställningen Tjänsten som HR-administratör är ett konsultuppdrag med start i januari eller så snart som möjligt därefter. Uppdraget beräknas initialt pågå under 6 månader. För rätt person finns mycket god chans till förlängning då behovet beräknas vara löpande hos kund. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Om ansökan Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök". 1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. 2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. 3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju. Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Julia Algotsson via telefon 0736847266 eller mail [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: [email protected] alt. via tel: 08 - 598 980 10. Välkommen med din ansökan!

Kontaktperson

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning, upphör:2019-01-18
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Fast lön
Postadess
  • Region GÖTEBORG
  • 41109 Östra Hamngatan 26-28
Besök hemsida
  • Obs: Ansöker gör du genom att använda länken nedan.