Orderadministratör till Getinge i Solna

Antal platser:
Yrkesbenämning: Ordermottagare
Publicerad: 2019-02-12
Sista ansökningsdag: 2019-03-14

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen. Tjänsten Nu söker vi en person med erfarenhet av kundsupport, orderbehandling och SAP. Getinge är en global leverantör av innovativa lösningar för operationssalar, intensivvårdsenheter, sterilcentraler samt företag och institutioner inom Life Science-området. Vi har över 10 000 medarbetare och bedriver verksamhet i fler än 40 länder. Uppdraget är med start omgående och ca 6 månader fram. Du kommer att vara anställd av Placera Personal men arbeta ute som konsult hos Getinge. Arbetsuppgifter I tjänsten som orderadministratör ingår följande arbetsuppgifter: •Daglig kontakt med företagets försäljningskontor runt om i världen via e-mail och telefon •Registrering av order i SAP •Bevaka order, så att de levereras i rätt tid •Skeppa och fakturera, inklusive viss exportdokumenthantering •Daglig kontakt med lagret i Holland, olika speditörer, kollegor på Planering/Inköp och Försäljning •Delaktig i att företagets uppställda mål gällande leveranssäkerhet uppfylls Kvalifikationer För att passa för tjänsten som orderadministratör ser vi att du har: •Gymnasieutbildning eller motsvarande •Goda kunskaper i orderadministration/ kundsupport •Kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift •Kunskaper i SAP är starkt meriterande Personligt Som person är du van att arbeta serviceinriktat mot interna och externa kunder, självgående och tar egna initiativ. Du har förmågan att samarbeta i grupp och klarar av att tidvis hantera stressiga situationer. Tycker du att tjänsten inom orderadministration låter intressant? Tveka inte då att skicka din ansökan redan idag. Vi gör löpande urval och intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Bli en av oss Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning. Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare. Sökord: orderadministration, orderadministratör, orderhandläggare, SAP, exportdokumentation, tullhantering

Kontaktperson

Alexandra Ärlestål

Rekryterare

08-586 22 718

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • 3 - 6 månader
  • Vanlig anställning, upphör:2019-03-14
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Enligt överenskommelse
Postadess
  • Region Kista
  • 16451 Kista Science Tower
  • Obs: Ansöker gör du genom att använda länken nedan.