Upphandlare

Antal platser:
Yrkesbenämning: Upphandlare
Publicerad: 2019-02-12
Sista ansökningsdag: 2019-03-03

Tierps kommun har ett gynnsamt läge mellan Uppsala och Gävle med närhet även till Stockholm, Arlanda och hela Mälardalsregionen. I kommunen finns goda och varierande boendemiljöer med natur och kultur inpå knutarna och utmärkta kommunikationer på såväl väg, järnväg som digitalt. Vi som arbetar inom Upphandlingsenheten arbetar bland annat med att genomföra upphandlingar inom såväl varu-, tjänste- och entreprenadområdet. Enheten har ett funktionellt ansvar för hela inköps- och upphandlingsverksamheten. Tierps kommun är även värd för en gemensam IT-nämnd med Tierp, Älvkarleby, Östhammar, Knivsta och Heby. Inom enheten ingår också säkerhet och beredskap och juristfunktionen. Som upphandlare hos oss kommer du att jobba i ett team med stort engagemang och enorm drivkraft. Vi är ett team som har högt i tak, har en ständig dialog med varandra och är inte rädda för att ge tips eller be om råd. Vi drivs av ett starkt affärstänk och strävar hela tiden efter att utvecklas och vågar prova nya idéer. Vi arbetar utifrån kommunens värdeord mod, ansvar, kundfokus, respekt och framtidstro. Läs gärna mer om oss på vår hemsida - www.tierp.se ARBETSUPPGIFTER Som upphandlare ansvarar du för kvalificerade upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader åt kommunen och våra bolag. Du planerar, leder och genomför upphandlingar i projektform tillsammans med verksamheterna. Arbetet bedrivs till viss del i samarbete med Uppsala läns övriga kommuner. Du kommer även att förvalta och följa upp tecknade avtal. Du ger stöd och råd till anställda i Tierps kommun i upphandlings- och avtalsfrågor. Du kommer att leda och medverka i utvecklingsprojekt som bland annat interna utbildningar för beställare i organisationen. För att du ska trivas har vi • Möjlighet att arbeta från distans • Flextid • Generösa semestervillkor • Friskvårdsbidrag/-tid KVALIFIKATIONER Vi söker dig med intresse av att förstå verksamheternas behov och brinner för att göra goda affärer. Som upphandlare hos oss ser vi att du har god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift och är lyhörd för verksamhetens behov. För att lyckas i rollen behöver du självständigt kunna driva dina upphandlingar hela vägen fram till slutförandet men inte dra dig för att bolla idéer eller be om råd från dina kollegor. Du besitter god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt samt är van och trivs med att arbeta lösningsfokuserat. Du har akademisk examen inom juridik, ekonomi, IT, bygg- och anläggningsentreprenad alternativt kunskap/erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Med anledning av IT-nämnden ser vi gärna sökande med erfarenhet av upphandling inom IT, både mjuk- och hårdvara. Goda kunskaper i Microsoft Office-programmen är ett krav. Har du dessutom tidigare erfarenhet av arbete inom offentlig sektor är det meriterande. ÖVRIGT Tillträde efter överenskommelse. Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktperson

Ulf Sandell

Upphandlingschef

0293-21 82 35 [email protected]

Fackliga företrädare nås via Kundcenter

0293-218000

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning, upphör:2019-03-03
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Enligt avtal.
Postadess
  • Region TIERP
  • 81580 Tierps kommun