Kundansvarig AM mot befintliga kunder inom industrisektorn

Antal platser:
Yrkesbenämning: Account manager
Publicerad: 2019-01-11
Sista ansökningsdag: 2019-02-14

Vi har fått förmånen att rekrytera Bossards nästa Account Manager till sitt fantastiska team som består av 11 personer med kontor påLimhamn. Är du en personsom trivs bäst när du får bearbeta en redan befintlig kundstock, utveckla och skapa nyaaffärsmöjligheter genom att bygga långsiktiga relationer? Ser du helst att din arbetsgivare erbjuder digen grundlig introduktion och ett stort egenansvar bland fantastiska kollegor?Har dudessutom ett genuintintresseav den svenskatillverkningsindustrin? Dåkan tjänsten hos Bossard vara något för dig! Om Bossard Bossard Sweden är en ledande leverantör av fästelement, industrikomponenter, logistiklösningar och ingenjörstjänster mot den svenska tillverknings och OEM industrin. Företaget levererar C-parts till över 2000 Industrikunder i Norden. Bossard jobbar med en konsultativ approach mot sina kunder där TCO och teknisk konsultation är en stor del i kunddialogen. Bossard är ett globalt företag med huvudkontor i Zug, Schweiz med totalt 187 år i branschen. Man är ca 2300 anställda i Europa, Amerika och Asia Pasific. I Sverige är man 11 anställda med stort fokus på framtida tillväxt. Arbetsuppgifter och ansvar Dina primära arbetsuppgifter är kundservice ochförsäljning mot redan givnakunder, främst via telefon- och mailkontakt, där du bland annatansvar för: - Orderhantering - Anbudsframtagande - Aktivt skapa nya affärsmöjligheter hos dina kunder - Anbudsuppföljning - Reklamationshantering - Externa kundbesök till dina nyckelkunder (ca 10-15/år) - Stöd till kundens externa säljare Vem är du? Vi söker en person som kan leverera en hög servicenivå och utveckla försäljningen mot redan befintliga kunder, genom engagemang och hög professionalitet. Du behöver dessutom vara målinriktad och ha ett tekniskt intresse för de produkter och lösningar som kunden erbjuder, för att leverera den bästa tänkbara lösningen. - Det är en stor fördel om du tidigare har erfarenhet av teknisk försäljning inom industrisegmentet och i bästa fall inom fästelement - Du har god vana av IT-system, såsom office-paketet, CRM och ERP - Som person har du förmågan att förstå försäljningsprocesser, är en god lyssnare och en metodisk frågeställare - God social förmåga mot såväl kunder och kollegor, ser vi som en självklarhet - Du är strukturerad och har förmåga att prioritera det som skapar mest värde för företaget - Då kunden samverkar i en internationell miljö krävs god engelska och svenska, såväl i tal som iskrift. Meriterande är även god förståelse av danska - Du innehar minst B-körkort Du erbjuds? - En mångfacetterad och spännande roll - En stor möjlighet att avancera och utvecklas inom företaget - En möjlighet att ta ett stort eget ansvar - En gedigen introduktion och utbildning - Kompetenta och hjälpsammakollegor - Bra marknadsvillkor Villkor och tillträde Tjänsten är på heltid under vanliga kontorstider, med möjlighet att vara flexibel. Du erbjuds en bra grundlön + årsbonus, tjänstepension och friskvårdsbidrag, etc. Hur söker du? Vi tar emot ansökningar via vår hemsida, ej direkt via mail,där du ansöker genom att klicka på ”ansök med eller utan cv” längst ner i annonsen.Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Mimmie Swärdén, [email protected]

Kontaktperson

Mimmie Swärdén

0729689142 [email protected]

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning, upphör:2019-02-14
Lön
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Lön enligt överenskommelse
Postadess
  • Region Malmö
  • 21140 Södra Vallgatan 5